Avengers Assemble Ep 1- הנוקמים מתאחדים לבזבז לכם את הזמן ולשרוף לכם את המוח

Avengers Assemble היא הסדרה המצויירת החדשה מבית מרוול אנימציה שעוסקת, כמו שניתן לנחש מהשם, בעלילות אקס פקטור הנוקמים – קבוצה שכוללת את הגיבורים הכי חזקים בעולם של מרוול (ואת הוקאיי). הסדרה מחליפה / ממשיכה (צוות ההפקה בראשות ג'ף לאוב לא ממש ברורה בעניין) את הסידרה הקודמת של מרוול Avengers: Earth's Mightiest Heroes שבוטלה, ככל הנראה, משום שמישהו חשב שהסידרה דורשת יותר מידי השקעה מצד הצופים הצעירים.

ככה הם חושבים שהצופים שלהם נראים

ככה הם חושבים שהצופים שלהם נראים


אין להתפלא אם כך שביטול הסידרה והחלפתה העלתה הרבה תלונות מצד חלק ניכר מהמעריצים – תלונות שגברו והלכו ככל שחומרים שדלפו (טריילרים, סקצ'ים, ראיונות) חשפו את הכיוון שעליו מרוול הולכים. ובכן, אנחנו כאן בעלילון נחשפנו בעזרת הקשרים שלנו בתעשייה (פפפחחחחחח) לפרק הראשון של Avengers Assemble ויכולים לדווח שזה לא גרוע כמו שחשבתם שזה יהיה. זה הרבה, אבל הרבה, יותר גרוע.
הסידרה הזו, כפי שהיא משתקפת מהפרק הראשון, היא כל כך פגומה שקשה לבחור ממה להתחיל – מהאנימציה, מהכתיבה, מהמשחק מהעיצובים… אם לא היו אומרים לי שזה מוצר אמיתי הייתי משוכנע שזו פארודיה על הסדרות המצויירות שהייתי רואה בתור ילד בשנות ה-80 / 90, משהו כמו Robot Chicken או Saturday Morning Watchmen. אבל לא – זה זה משהו אמיתי: משהו הפיק, כתב, אייר וביים את הדבר הזה; תהליך ההפקה של סידרה מצויירת הוא דבר כל כך ארוך ככה שאני חייב להתפלא איך זה שאף אחד לא עצר את האנשים שסביבו באמצע ואמר "חברה, רגע רגע, פתאום הבנתי משהו – המוצר שלנו מחורבן לחלוטין. אנחנו צריכים להתחיל מההתחלה". אבל לא – אף אחד לא אמר כלום. ועכשיו הצופים צריכים לסבול.

Abandon all hope - ye who enters here!

Abandon all hope – ye who enters here!

מכאן והיילך ספויילרים.
העלילה מתחילה בזה שטוני סטארק, המכונה גם בשם רוברט דאוני ג'וניור איירון מן, צופה בשאר חברי הנוקמים בשעה שהם נלחמים בכל מיני איומים. זה לקח בדיוק שניה וחצי מהקרדיטים לטמטום להופיע: טוני סטארק ככל הנראה מעביר את זמנו בריגול אחרי חברי הקבוצה שלו בעזרת מצלמות מעופפות – מילא לעקוב אחרי הענק המופלא וקפטן אמריקה, אבל המצלמה עוקבת גם אחרי ת'ור שנמצא בממלכת ענקי הקרח (איך בדיוק הוא הביא את המצלמה לשם?) וגם אחרי הוקאיי שיורה חיצים ב…. תמונה של טוני? אז הוא בכלל לא נלחם בפשע, הוא התאמן בבית שלו וטוני סטארק עוקב אחריו בלי ידיעתו. זו הדקה הראשונה של התוכנתי וטוני סטארק הפך באופן רשמי לסטוקר קריפי. מזל רק שלא שמו לנו תמונות של מה שהאלמנה השחורה עושה.
טוני מציין בפני ג'רביס (גרסת האנטליגנציה המלאכותית, לא המשרת הבריטי) שהייתה סיבה שהם פירקו את הנוקמים… רגע רגע – הם פירקו את הנוקמים? באיזה המשכיות בדיוק הדבר הזה מתרחש? בזו של הסרט או של הסידרה המצויירת? טוב. בסדר. שיהיה. הנוקמים התפרקו והסיבה היא שצריך לתת משקל דרמתי לאיחוד שלהם שאנחנו יודעים שיתרחש כי לסידרה לא קוראים Avengers Disassemble.

מה זאת אומרת הוא צופה בנו בשירותים?!

מה זאת אומרת הוא צופה בנו בשירותים?!

ואז פתאום משהו נורא קורה – הרד סקאל מצטרף למתקפה על קפטן אמריקה! מי היה מאמין? מי היה מאמין שהארכי נבל הקבוע שלו יצטרף למתקפה עליו? חוץ מכולם זאת אומרת? טוני סטארק קופץ לתוך השיריון שלו וטס לזירת הקרב…
… אליה הוא מגיע בדיוק בזמן כדי לראות את הסקאל "מאדה" את קפטן אמריקה בעזרת אקדח לייזר ממש גדול. איפה בדיוק כל זה מתרחש? איפה היה הקרב ואיפה היה טוני סטארק? איך זה שאף אחד לא טרח להשמיד את המצלמה המעופפת כדי למנוע מטוני לדעת מה קורה? לתסריט אין זמן לשטויות כמו "היגיון" – לא כשצריך להכניס צעקה דרמטית של "קקקקקאאאאאפפפפפ". עצה לכותבי טלוויזיה – צעקות דרמטיות נמתחות לא עובדות במדיום שיש בו קול כי אנחנו יכולים לשמוע כמה זה מטופש, זה עובד בקומיקס כי אתה יכול לשחק עם הפונטים בצורה שתעשה אותם מגניבה, אבל בטלוויזיה זה סתם נשמע אובר-דרמטי באופן הכי מגוכח.
בנקודה הזו טוני יורה בסקאל שמשתמש במגן של קפטן אמריקה כדי לחסום את כל הנשק של איירון מן (אפילו שאותו מגן כשל לחלוטין בחסימת קרן הלייזר של הסקאל מקודם) ומרביץ איתו לטוני פעם אחת… מה שמיד גורם לג'רביס להודיע שהשיריון ירד ל-20% עוצמה. ממכה אחת ממגן? זה איש הברזל או איש הטישיו?
בנקודה הזו מופיע נקודת האור היחידה באוסף השטויות שלפנינו: הרד סקאל עובד עם MODOK, בדיוק – האורגניזם המנטלי המכוון להריגה בלבד הוא חלק מרכזי מהסידרה הזו . לצערנו הרב אפילו היופי שהוא MODOK לא יכול לעמוד בפני הגריעות של הסידרה הזו – הוא מפיל את איירון מן על ברכיו, השניים עומדים ניצחים מעליו ואז… הם עוזבים בטלפורטציה. למה הם לא הרגו אותו? כי אז לא תהיה לנו תוכנית.

אין לי מילים

בצד שמאל – פני הרשע
בצד ימין – סנטר הרשע

טוני סטארק מבין שהעניינים רציניים (הוא אפילו אומר "בלי בדיחות" – דבר מה שבהחלט ייחלתי לו בהתחשב ברמת ההומור שהפרק מתעקש להפגין) והוא מזמן את שאר הנוקמים (בלי האלמנה השחורה – כי לבנות יש כינים). שאר הנוקמים לא מבזבזים שניה בללכת מכות אחד עם השני – כולל סצנה מטופשת במיוחד שבו הענק פותח את הדלת של המטוס ומאיים לזרוק את הוקאיי באמצע אנטארטיקה, ואף אחד לא מגיב לזה, הוא הרגע ניסה להרוג את אחד מחברי הצוות שלו וכולם כאילו "למי אכפת – זה רק הוקאיי".

זה הצבע הסגול. זה ומשקפי השמש המעצבנות

זה הצבע הסגול.
זה ומשקפי השמש המעצבנות

למזלו של הוקאיי העלילה מתערבת כדי להציל אותו והוא רואה את הבסיס הסודי של סקאל ו – MODOK. וכשאני אומר סודי אני מתכוון – מתקן צבאי שחור חמוש היטב שנראה בברור מוחלט על רקע הלבן של אנטארטיקה! הדבר היחיד שיותר טיפשי מהנבלים בסידרה הזו זה הגיבורים. באותו זמן הסידרה מציגה לנו במהרה את שני הנוקמים האחרים – האלמנה השחורה שעוקבת אחרי הצוות של טוני בשביל ניק פיורי וסאם ווילסון, המכונה הפלקון. הפלקון הוא הדמות ה"חדשה" של הסידרה וככזה הוא מדבר ומתנהג כמו שאנשים בני ארבעים חושבים שבני עשרים מתנהגים. לכן, לדוגמה, הוא מוותר על שיריון מכונת המלחמה שטוני סטארק הכין לו בשביל חליפת הכנפיים שלו כי היא "מגניבה יותר".
בסופו של דבר כל הקבוצה מתאספת יחדיו כדי להלחם בחיילים חסרי-הפנים-חסרי-השם-הבכלל-לא-מאיימים של הרעים ומביסים אותם תוך שלוש דקות של כוריאגרפיה עלובה – חובה לציין את המכה האחורית שהאלמנה נותנת לאיזה חייל מסכן שמעיפה אותו אחורה אפילו שהיא בקושי הזיזה את היד והאנימציה גורמת לזה להראות שהיא בקושי נגעה בו. אבל אז הרעים עושים עוד פעם טלפורטציה (כי פעם בפרק זה לא מספיק) ואיירון מן טס לחפש אותם לבד כי הוא אדיוט. ואז, בטויסט לחלוטין לא צפוי, קפטן אמריקה עדיין חיי! מי היה מאמין (חוץ מכולם)? מסתבר שהסקאל לא ירה בו עם לייזר אלא עם קרן טלפורטציה (שפגעה, אני מזכיר לכם, במגן של הקפטן ובכל זאת העיפה כל דבר חוץ מהמגן).
לא רק זה, המזימה הנוראית של הסקאל נחשפת – הוא הולך להעביר את המוח שלו מהגוף החולה שלו לגוף הבריא של קפטן אמריקה (מישהו צריך להמציא לזה פועל – "הוא מתכנן לעשות לו מעשה דוק אוק" – או משהו בסגנון). ואחרי שהוא עושה את זה התוכנית השטנית שלו היא להסתנן ללב הנוקמים, לרכוש את אמונם ואז לבגוד בהם. לא, סליחה, זה ייקח זמן ומחשבה ואין לכותבים אף אחד מאלה. הוא הולך להתקיף את הנוקמים מיד. במהלך שלא מפתיע אף אחד הגיבורים החזקים ביותר בעולם (והוקאיי) מצליחים להביס בחור שקצת חזק יותר מאדם רגיל ואת השותף שלו שיש לו ראש גדול. אבל רגע, הפרק הראשון צריך להיות מחולק לשתיים ודרוש לנו קליף האנגר (ואחרי שתשמעו אותו תרצו באמת ליפול מצוק).

אפילו Red Skull חושב שזו מזימה מטופשת... והוא דמות בדיונית!

אפילו Red Skull חושב שזו מזימה מטופשת… והוא דמות בדיונית!

MODOK שולף כוח חדש מאיבר גוף שאין לו אבל יש לרוב האנשים (רמז – מדובר בתחת) ומפרק את כל המרכיבים האלקטורניים מהגוף של טוני (כולל הלב המלאכותי) ואז מרכיב אותם מחדש סביב Red Skull שמכריז על עצמו (עם הד דרמטי) בתור Iron Skull (שהיא לא, אני מבטיח לכם, להקת מטאל משנות ה-80). עכשיו – MODOK הרגע הראה שיש לו שדה כוח שמסוגל לעצור את כל הנוקמים (בזמן שהתהליך המגוכח הנ"ל התרחש), לסקאל יש שיריון גוף חדש ורב עוצמה וכל הנוקמים בהלם. אז מה הנבלים עושים? אם עניתם כל תשובה אחרת חוץ מ"בורחים בטלפורטציה" אז מגיע לכם אפס נקודות וסתירה מצלצלת.

Heavy Metal, or no Metal at All

למרבה האירוניה, האלבומים של Iron Skull מצליחים מאוד בישראל

אני לא אטען ש –Avengers Assemble היא הסידרה המצויירת הכי גרועה שראיתי, אני כבר שני עשורים צופה באנימציה זולה וגרועה, אני כן אטען שמדובר בברור במוצר מהסוג הכי גרוע שאפשר – משהו שלא נוצר ע"י כותבים ואמנים אלא על ידי וועדה של מפיקים שרצו לחסוך בעלויות כמה שאפשר ולדחוס פנימה שטויות שנראה להם שהילדים יאהבו (במקום ליצור משהו טוב ולסמוך על הטעם של הקהל).
יהיה לדבר הזה פרק המשך. אני לא אראה אותו. אפילו אם תשלמו לי.

מחשבה אחת על “Avengers Assemble Ep 1- הנוקמים מתאחדים לבזבז לכם את הזמן ולשרוף לכם את המוח

  1. עמית הגיב:

    אני חושב שזו סדרה מצוינת ומיועדת לילדים שלא מבינים כל דבר וחוקרים לעומק כמוך, אם תראה את שאר הפרקים, תבין שזו סדרה שיכולה לרתק ילדים לספה. האנימציה מצוינת. תמיד צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה כלומר- לשים לב לדברים הטובים והמתאימים בכל זאת.
    בפעם הבאה שבה אתה מבקר תוכנית אנימציה לילדים, תחשוב פעמיים ותצפה בה בעיניים של הקהל המיועד, במקרה זה – בעיניים של ילד קטן המבין ומתעניין גם בדברים פחות איכותיים ויותר שטחיים המיועדים לבני גילו.

    אשמח אם תקרא תגובה זו,
    עמית

כתיבת תגובה